Bouwstenen

Download hier de inhoud van de zeven bouwstenen van les 2.

Toon op digibord

1. Verhaal

Lees het gedicht 'Toptalenten' voor over de talenten van Anne en Sjonnie.

1. Verhaal

Lees het gedicht 'Toptalenten' voor over de talenten van Anne en Sjonnie.

2. Gesprek

U praat met de groep over hun talenten en hoe ze daarmee iets voor een ander kunnen doen.

2. Gesprek

3. Samenwerken

Dit is een speelse opdracht waarbij kinderen met een 'talenten-stoelendans' achter de talenten van hun klasgenoten komen. Nodig hiervoor: A4-tje per kind met de naam of het plaatje; stift of potlood per kind; muziek voor de stoelendans.

3. Samenwerken

4. Verbeelding

De kinderen maken een zelfportret waarin ze laten zien welke vier talenten ze hebben.

4. Verbeelding

5. Actie

… is een Nelson, want hij/zij heeft iemand blij gemaakt door…

Met deze zin gaat u met de kinderen aan de slag om helder te krijgen met welk talent kinderen anderen hebben blij gemaakt.

5. Actie

… is een Nelson, want hij/zij heeft iemand blij gemaakt door…

6. Presenteren

Be a Nelson - prikbord

Maak in de school een Be a Nelson-prikbord. Hierop kunnen tekeningen, foto’s en gedichten of verhalen gehangen worden die tijdens het project gemaakt worden.

6. Presenteren

Be a Nelson - prikbord

7. Reflecteren

Maak 30 seconde filmpjes van elk kind. Ze vertellen daarin wie ze zijn, wat hun talent is en hoe ze daar een keer iemand blij mee gemaakt hebben.

7. Reflecteren