Bouwstenen

Download hier de inhoud van de zeven bouwstenen van les 2. 

 


Toon op digibord

1. Verhaal

Bekijk en beluister de song van 'Kinderen voor Kinderen': Nelson Mandela

1. Verhaal

Bekijk en beluister de song van 'Kinderen voor Kinderen': Nelson Mandela

2. Gesprek

Praat in groepjes van vier over de volgende vragen:

 

Wie ben ik?

Wat zijn mijn talenten?

Wat is mijn droom?

2. Gesprek

Praat in groepjes van vier over de volgende vragen:

 

Wie ben ik?

Wat zijn mijn talenten?

Wat is mijn droom?

3. Samenwerken

Een speelse en actieve werkvorm waarbij het gaat om de volgende twee uitspraken:

 

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik trots zijn op jouw talent om…

 

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik me een Nelson voelen als ik…

 

3. Samenwerken

Een speelse en actieve werkvorm waarbij het gaat om de volgende twee uitspraken:

 

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik trots zijn op jouw talent om…

 

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik me een Nelson voelen als ik…

 

4. Verbeelding

De kinderen maken een selfie en gaan aan de slag met de zin: '‘Mijn droom is…’

4. Verbeelding

De kinderen maken een selfie en gaan aan de slag met de zin: '‘Mijn droom is…’

5. Actie

… is een Nelson, want hij/zij heeft iemand blij gemaakt door… 

 

Met deze zin gaat u met de kinderen aan de slag om helder te krijgen met welk talent kinderen anderen hebben blij gemaakt.

5. Actie

… is een Nelson, want hij/zij heeft iemand blij gemaakt door… 

 

Met deze zin gaat u met de kinderen aan de slag om helder te krijgen met welk talent kinderen anderen hebben blij gemaakt.

6. Presenteren

Maak in de school een Be a Nelson-prikbord. Hierop kunnen de kinderen hun Nelson-bijdragen aan anderen laten zien.

6. Presenteren

Maak in de school een Be a Nelson-prikbord. Hierop kunnen de kinderen hun Nelson-bijdragen aan anderen laten zien.

7. Reflecteren

De kinderen maken in tweetallen 30 seconde filmpjes van elkaar. Ze vertellen daarin wie ze zijn, wat hun talent is en hoe ze daar een keer iemand blij mee gemaakt hebben.

 

7. Reflecteren

De kinderen maken in tweetallen 30 seconde filmpjes van elkaar. Ze vertellen daarin wie ze zijn, wat hun talent is en hoe ze daar een keer iemand blij mee gemaakt hebben.